Wij zijn u graag van dienst met onze expertise op diverse rechtsgebieden

De arbeidsovereenkomst

Bij een nieuwe baan is het onvermijdelijk: de werknemer ontvangt een contract waarin de afspraken tussen de werknemer en de werkgever staan: de arbeidsovereenkomst.

Haagrecht Advocaten adviseert over de arbeidsovereenkomst en/of stelt arbeidsovereenkomsten voor u op.

De arbeidsovereenkomst regelt allerlei onderwerpen zoals:

  1. Ingangsdatum
  2. Duur; bepaalde tijd of onbepaalde tijd
  3. Flexibele arbeidsduur of -tijd (nul uren, uitzendovereenkomst, min/maxcontract, op-roepcontract en dergelijke)
  4. Proeftijd
  5. Arbeidstijden
  6. Mogelijkheid om tussentijds op te zeggen
  7. Standplaats
  8. Functie
  9. Loon
  10. Vakantiedagen
  11. Bonus
  12. Eindejaarsuitkering
  13. Jaarlijkse loonsverhoging
  14. Wat te doen bij ziekte (arbeidsongeschiktheid)
  15. Loondoorbetaling tijdens ziekte (bijvoorbeeld (70%)
  16. Non concurrentiebeding
  17. Relatiebeding
  18. Geheimhouding
  19. Opzegtermijnen
  20. Privacy regels (internet gebruik)
  21. Pensioen

De arbeidsovereenkomst regelt veel maar er staan ook veel regels in de wet (onder andere het Burgerlijk Wetboek). De wet bepaalt wat in de overeenkomst wel en niet mag worden afgesproken. Ook een CAO (Collectieve Arbeidsovereenkomst) en andere wetten (bijvoor-beeld Arbeidstijdenwet, Wet Aanpassing Arbeidsduur) scheppen daarvoor regels. 
De wetgever heeft hiermee beoogd om de werknemer te beschermen.