Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki)
De advocaat moet voldoen aan de eisen die de wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) stelt. Het kantoor dient o.a. een klachtenregeling te hebben, te zijn aangesloten bij een geschillenregeling, inzicht te geven in de opbouw en de grondslag van de vordering, de schuldenaar niet tussen 20.00 uur en 7.00 uur en op zon- en feestdagen te benaderen, geen oneigenlijke druk op de schuldenaar uit te oefenen door te dreigen met maatregelen die niet of nog niet kunnen of zullen worden genomen, met de schuldenaar in de Nederlandse taal op niveau B1 te communiceren en de schuldenaar via hun website, per brief of per e-mail te informeren over in ieder geval
(a) de wijze(n) waarop de vordering kan worden voldaan,
(b) de eventuele mogelijkheid tot het treffen van een betalingsregeling,
(c) de beschikbare hulp voor schuldenaren met problematische schulden, waaronder in ieder geval de gemeentelijke schuldhulpverlening moet worden begrepen en
(d) de bereikbaarheid van de Stichting 113 Zelfmoord-preventie.
Haagrecht Advocaten voldoet aan deze eisen.
Haagrecht is aangesloten bij de geschillen-commissie en hanteert een klachtenreglement dat is te raadplegen op deze website.